محمدکریم بیات؛ علیرضا اسفندیاری مقدم؛ حامد علیپوری حافظی
چکیده
هدف از این پژوهش شناسایی انواع رسانههای اجتماعی و کاربرد آنها در کتابخانههای دانشگاهی است، که پژوهشگران در پژوهشهای خود به آن پرداختهاند، بدین معنی که پژوهشگران در پژوهشهای خود بیشترین کاربرد رسانههای اجتماعی را در کتابخانهها کدام رسانه معرفی کرده و این رسانهها چه کاربردهایی در کتابخانههای دانشگاهی داشتهاند. ...
بیشتر
هدف از این پژوهش شناسایی انواع رسانههای اجتماعی و کاربرد آنها در کتابخانههای دانشگاهی است، که پژوهشگران در پژوهشهای خود به آن پرداختهاند، بدین معنی که پژوهشگران در پژوهشهای خود بیشترین کاربرد رسانههای اجتماعی را در کتابخانهها کدام رسانه معرفی کرده و این رسانهها چه کاربردهایی در کتابخانههای دانشگاهی داشتهاند. روش این پژوهش ازنظر هدف ازجمله پژوهشهای کاربردی و ازنظر شیوه گردآوری دادهها در زمرۀ پژوهشهای توصیفی (غیرآزمایشی) با رویکرد اسنادی است که با تحلیل پژوهشهای پیشین به بررسی کاربرد انواع رسانهها در کتابخانه پرداخته میشود. جامعه آماری این پژوهش شامل پژوهشهایی است که به کاربرد رسانههای اجتماعی در کتابخانههای دانشگاهی پرداخته است. بررسی پژوهشها نشان داد کاربردهای گوناگونی رسانههای اجتماعی در کتابخانههای دانشگاهی بسیار متنوع است و بیشتر کاربردهایی که میتوان از رسانههای اجتماعی در کتابخانههای دانشگاهی انتظار داشت، در مقالات بررسیشده به آنها اشارهشده است. رسانههای اجتماعی گوناگون در فعالیتهای روزمره کتابخانههای دانشگاهی نقش داشتهاند. مروری جامع بر کاربرد رسانههای اجتماعی در کتابخانههای دانشگاهی وضعیت کنونی این پدیده را در کتابخانههای دانشگاهی به تصویر میکشد.
محمد کریم بیات؛ روح اله منوچهری
چکیده
سبک زندگی میتواند بهعنوان یک الگوی شناختهشده در هر محل، منطقه، یا کشور باشد، که البته بر اساس نظر برخی از صاحبنظران، نمادی فردی یا اجتماعی است که عوامل گوناگونی بر آن تأثیرگذار هستند. امروزه و با پیشرفتهای گوناگون علمی و فناورانه، تجهیزات و فناوریهای جدیدی در زندگی شخصی و اجتماعی افراد وارد شده و ارتباطات و تبادلات روزمره ...
بیشتر
سبک زندگی میتواند بهعنوان یک الگوی شناختهشده در هر محل، منطقه، یا کشور باشد، که البته بر اساس نظر برخی از صاحبنظران، نمادی فردی یا اجتماعی است که عوامل گوناگونی بر آن تأثیرگذار هستند. امروزه و با پیشرفتهای گوناگون علمی و فناورانه، تجهیزات و فناوریهای جدیدی در زندگی شخصی و اجتماعی افراد وارد شده و ارتباطات و تبادلات روزمره را دگرگون نموده است. در بین این فناوریهای نوین، رسانههای اجتماعی نقش بسزایی را در بخشهای گوناگون زندگی ایفا میکنند و تأثیرهای زیادی نیز بر افراد و جوامع گذاشتهاند. این پژوهش با روش توصیفی و با توجه به شاخصهای مهم سبک زندگی مانند: پوشاک، طرز رفتار، تغذیه، برخورد و... نقش رسانههای اجتماعی در زندگی اجتماعی و فردی اعضای کتابخانههای عمومی استان فارس را با استفاده از تحلیل سوات[1] مورد بررسی قرار میدهد و هدف آن تعیین و شناسایی میزان تأثیر آنها در کم یا زیاد کردن و یا بهبود و ارتقاء و یا تنزل سبک زندگی و نظم و امنیت در شاخصهای ذکرشده و همچنین در پایان راهکارهایی جهت ارتقای سبک زندگی با استفاده از رسانههای اجتماعی، ارائه شده است.